יש אנשים שסבורים שיחסי ציבור הם נחלתם של ארגונים ועסקים גדולים בלבד. הדימוי הוא של סוללה של אנשי יחסי ציבור, שמקיפים את העסק ומנסים לפלס את הדרך שלו לאמצעי תקשורת ההמונים ולעיתונות. אבל האם זה באמת ככה? האם אין מקום לשירותי יחסי ציבור גם במקרה של עסקים קטנים או בינוניים? כפי שתראו מיד, צריך להיות קשר הדוק בין יחסי ציבור לבין כל עסק, קטן וגדול כאחד.

כל הסיבות לפנות למשרד יחסי ציבור

השירותים של משרד יחסי ציבור חיוניים עבור עסקים קטנים לא פחות – ויש שיגידו שאפילו יותר – מאשר עבור עסקים גדולים. הסיבה הראשונה לכך היא שלעסקים קטנים בדרך כלל אין קשרים מתאימים בעיתונות ובאמצעי תקשורת ההמונים, קשרים חיוניים בדרך ליחסי הציבור. כתוצאה, קשה וכמעט בלתי אפשרי לקבל את האזכורים הרצויים בתקשורת ללא המשרדים המקצועיים שכן מכירים את הנפשות הפועלות.

יש להדגיש שאין המדובר כאן רק באמצעי התקשורת הארציים וההמוניים. במקרה של עסק קטן, דווקא כניסה לשדה המשחק של העיתונות המקומית או זו הנישתית (נניח, מגזינים מקצועיים) יכולה ליצור את ההבדל הגדול ביותר. משרדים ליחסי ציבור ישתמשו בידע המקצועי שהם צברו במהלך השנים כדי לזהות את זירת הפעילות המומלצת עבור כל עסק קטן, ויחליטו עם הלקוח שלהם על אסטרטגיה שיכולה בהחלט להיות מנצחת.

עסק קטן שמצליח לפלס את דרכו לעבר אמצעי התקשורת באמצעות משרדי יחסי ציבור מקבל יתרון משמעותי על פני המתחרים שלו, שבוודאי קיימים בכמויות מסחריות בכל תחום מקצועי או אזור גיאוגרפי. עסק קטן שמופיע אזכור שלו באמצעי התקשורת ייתפס באופן כמעט אוטומטי כמקצועי יותר על ידי הלקוחות הפוטנציאליים. מה גם שזוהי הדרך היעילה ביותר עבורו להיכנס לתוך ה”רדאר” ולקבל את תשומת הלב של מי שעתיד להיות לקוח שלו.

יתרון משמעותי: העלויות בהחלט סבירות

כל עסק, גדול או קטן, יודע שעליו להשקיע מאמצים וגם כספים בפעולות השיווק והקידום שלו. במקרה של עסקים קטנים, עיקר הקושי נובע מכך שממש לא בטוח שיימצאו לו הכספים העצומים הנדרשים לפעולות פרסום ושיווק אחרות – חשבו, למשל, על קמפיין פרסומי בטלוויזיה, או לחלופין על שלט חוצות אדיר.

פעילות של משרדי יח”צ יכולה להיות יעילה פי כמה מהבחינה הזו, מכיוון שאין המדובר כאן בהוצאה של סכומי כסף אדירים. בין אם מקדמים את המשרד באופן נקודתי ובין אם לאורך זמן, מדובר בסכומים סבירים שהעסק הממוצע יכול לעמוד בהם בקלות.