משרד יחסי ציבור מספק לבעלי עסקים שירותים בעלי ערך רב בתחום התדמית, המוניטין והעברת מסרים תקשורתיים אל קהל היעד. בין השירותים הללו ניתן למנות בין היתר הפצת הודעות לעיתונות, שימוש בתכנים ויראליים ברשתות חברתיות, ניהול משברים ולעיתים אף יצירת ספין תקשורתי שיסיט את תשומת לב הציבור מאירוע שלילי שקשור לעסק.

אלא שיחסי ציבור הם רק כלי שיווקי אחד מתוך מכלול רחב של כלים שכל בעל עסק המעוניין להצליח בתחומו צריך לעשות. להלן שלוש פעולות שיווק מומלצות שאם טרם התחלתם לבצע, כדאי שתתחילו ללא דיחוי:

1. בניית נוכחות ברשת

כולם נמצאים באינטרנט היום, ואם אתם עדיין לא שם, אתם פשוט מפסידים לקוחות ורווחים. אם מישהו ירצה למצוא את העסק שלכם ברשת, מידע אודות מוצרים או שירותים ואפילו לרכוש דבר מה, אתם מוכרחים לאפשר לו להגיע אליכם בקלות.

לכן בנו אתר אינטרנט, צרו עמוד עסקי בפייסבוק, הצטרפו לרשתות חברתיות כגון אינסטגרם ולינקדאין, הצטרפו לפורומים רלוונטיים והגיבו בבלוגים. ככל שהנוכחות שלכם ברשת תהיה חזקה יותר, כך תוכלו להרחיב את קהל היעד שלכם.

2. יצירת שיתופי פעולה

שיתוף פעולה פורה יכול להזניק את העסק שלכם כמה צעדים קדימה, במיוחד אם אתם עסק חדש שחוברים לגוף ותיק עם מוניטין חיובי. חפשו אתרים המציעים מוצרים או שירותים משלימים לשלכם אשר פונים לקהל יעד דומה, ובנו יחד איתם פעילות שתתרום גם לכם וגם להם, ממבצעי קידום מכירות משותפים ועד להחלפת קישורים הדדית שתשפר את הדירוג שלכם (ושלהם) בגוגל.

3. פרסום בגוגל

ממש כפי שאתם משתמשים בגוגל בכל פעם שאתם מחפשים מידע, כך גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ודאו שהם יוכלו למצוא אתכם בקלות:

פרסום בגוגל יציג בפני הגולשים מודעה מטעמכם בכל פעם שהם יקלידו בגוגל מילות חיפוש הקשורות לתחום העיסוק שלכם, מה שלא רק יגדיל את החשיפה של בית העסק אלא גם יעלה את אחוז הגולשים שנכנסים לאתר והופכים בסופו של דבר ללקוחות שלכם.

קידום אורגני בגוגל, להבדיל מפרסום ממומן, עשוי להיות סבוך יותר לביצוע יעיל אולם לתוצאותיו יהיה אפקט חיובי לזמן ארוך יותר. באמצעות מגוון שיטות, הכוללות בין היתר מחקר מילות מפתח, שיפור איכותם של התכנים באתר האינטרנט שלכם וביצוע פעולות נוספות מאחורי הקלעים, תוכלו לשפר את דירוג האתר שלכם במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט. כך תוכלו להגיע ליותר גולשים, להמיר אותם ללקוחות וליהנות מיותר רווחים.