שימוש ביח”צ נועד לתת לאיש המקצוע את האפשרות לשנות דעות ולהשפיע עליהן, ובכך לעצב את דעת הקהל, לבנות תדמית ולהשיג את המוניטין המבוקש. התדמית או המוניטין מבטאים בעצם את המסר או את הדימוי אותו רוצים להעביר – אמינות, איכות, רצינות, הצלחה או יושרה.

את המוניטין הרצוי ניתן להעביר לקהל היעד בעזרת מגוון אמצעים המורכבים מפרטים רבים והזדמנויות אותן ניתן לנצל לקידום העסק ובניית המוניטין. היום עולם יחסי הציבור מציע שלל אפשרויות להשגת תדמית ומוניטין רצויים. ההצלחה תלויה בבחירת יועץ תקשורתי או איש יחסי ציבור מנוסה ומוכשר, אשר יחד אתו יוכל איש המקצוע לקבל אפיון נכון של קהל היעד, להציב יעדים ולמצוא את המסרים המבוקשים.

אמצעים ליצירת מוניטין רצוי

יצירת מוניטין טוב ותחזוקו דורשים תהליך ממושך וארוך, אך כדי להגיע לקהל היעד, להשפיע על החלטותיהם ועל דעותיהם ולשמר זאת לאורך זמן, יש להיעזר ביחסי ציבור יעילים. הנה כמה מהאמצעים בהם ניתן להשתמש בכדי להגיע לקהל הרחב:

האינטרנט ועולם הרשתות החברתיות – שימוש באינטרנט וברשתות החברתיות צובר תאוצה כמקור למידע, למוצרים ולשירותים, משתי סיבות עיקריות: גודל החשיפה התקשורתית בזמן קצר יחסית ועלויות פרסום נמוכות, כאשר אנו קובעים מה יופיע, איך ומתי. יתרון נוסף הוא שלעומת הטלוויזיה והעיתונים, המידע באינטרנט נתפס כאישי וכאמי

המדיה: כלי התקשורת והעיתונות – ראיונות וכתבות בטלוויזיה, הודעות כתובות לעיתונות ואיתור הזדמנויות לחשיפה.

קמפיינים פרסומיים – מודעות פרסום בעיתונים, פרסומות בטלוויזיה, שלטי חוצות וכן הלאה.

הפקת אירועים – כנסים, הרצאות, ירידים, מסיבות או אירועים אחרים אליהם מוזמנים גם סלבריטאים.

חשיבותו של איש יחסי ציבור

אדם זה הוא למעשה המקשר בין העסק או איש המקצוע לקהל היעד. תפקידו הוא לאפיין את קהל היעד הרצוי ולמצוא את הדרכים המתאימות להביא לידיעתו של הקהל את קיומו של הלקוח שלו. איש יח”צ מכיר את השוק, מכיר את אמצעי התקשורת ואת הדרכים להגיע אליהם. במקרה של חשיפה תקשורתית לא אוהדת, איש יחסי ציבור בעל ניסיון ומיומנות יצליח למזער נזקים ולהיטיב את מוניטין לקוחו.

לסיכום

כיום היחצנות היא כלי שיווקי חשוב שיותר ויותר עסקים קטנים ואנשי עסקים גדולים נעזרים בו, בעיקר כאשר היום ישנן כל הזמן שיטות פרסום חדשניות ומעניינות, אשר בקלות יחסית לוכדות את עינו ואת כיסו של הקהל, בקלות יותר משיטות הפרסום המסורתיות. כל איש מקצוע ובעל עסק חולם לפרוץ, להפוך למותג ולהגיע לכמה שיותר אנשים. בהרבה מהמקרים, סיקור תקשורתי טוב הוא הדרך היעילה ביותר להשגת התוצאות הרצויות.