בשנים האחרונות הרבה בעלי עסקים קטנים וגדולים מבינים שיחסי ציבור הם כלי שיווקי חשוב וחיוני, בעיקר על רקע התחרות הגוברת בשוק על תפיסת עינו וכיסו של הקהל. בעלי מקצוע, אנשי ארגונים או אנשי עסקים, כולם מעוניינים להיחשף בפני קהל לקוחות גדול ככל היותר, שהצרכנים יידעו על המוצר שלהם או על סוג השירות שהם מספקים. משרד יחסי ציבור טוב יוכל להביא כל עסק או בעל מקצוע לחשיפה רחבה ומועילה.

איך לבחור משרד יחסי ציבור?

ישנם הרבה משרדי יחסי ציבור קטנים וגדולים המתמחים במגוון נושאים, חלקם נותנים שירות מקצועי ויעיל וחלקם – סטנדרטי יותר, שלא תמיד יתאים לאותם צרכים של הלקוח.

בשלב הראשון חשוב לדעת מה רוצים להשיג ולהיות ממוקדים בשירות או במוצר אותו מעוניינים לקדם. יש לדעת מהם היתרונות והחסרונות, מיהם המתחרים, מהן התכונות של המוצר, מהו קהל היעד ועוד. כל אלו יסייעו לנצל במלואו את הפוטנציאל הגדול של חשיפה תקשורתית.

השלב השני הוא למצוא משרד יחצנות מקצועי המתאים לנושא הפרסום הרצוי, שיוכל לעשות זאת בצורה המיטבית, משרד שיהיו לו הקשרים המתאימים לקידום השירות או המוצר אותו מעוניינים לפרסם. מומלץ לערוך סקר שוק ולהתייעץ עם מי שכבר השתמש בשירותים של אותו משרד.

חשוב שתהיה כימיה עם המשרד ועם איש יחסי הציבור מולו עובדים, כך שניתן יהיה לסמוך עליו ולהרגיש בטוחים לחשוף את הסודות המקצועיים. אדם שיוכל לקדם את המוצר מבחינה שיווקית ועסקית. כמו כן, מומלץ לבקש הצעה עסקית בכתב עם פירוט הפעולות אותן מתכוון המשרד לבצע.

תפקיד איש יחסי הציבור

תפקידו של איש יחסי ציבור הוא לדאוג להביא לחשיפה של המוצר או של השירות על ידי סיקור תקשורתי באמצעים שונים. יש מגוון רחב של אמצעים בהם ניתן לפעול, ביניהם: פרסום ברשתות החברתיות, כינוסים, מסיבות עיתונאים, אירועים אליהם מוזמנים ידוענים, השקות מוצר, כתבות יזומות באמצעי התקשורת ועוד. בנוסף, איש יח”צ צריך לדעת גם לפעול נכונה במקרה של סיקור תקשורתי לא אוהד, ולהיות מסוגל לצמצם את הנזקים שנגרמו בעקבות כך.

יתרונות של משרד יחסי ציבור

על מנת לבחור משרד יח”צ מתאים, כדאי לבדוק במה מתמחה אותו משרד – קיימים משרדי יחצנות המתמחים בנושאים ספציפיים. למשל, אם המוצר אותו רוצים לקדם שייך לענף הקמעונאות, חשוב לוודא שלמשרד יש ניסיון בתחום הקמעונאות, במיתוג מוצר, בפעילות נקודות מכירה, בהסכמי שכר וכן הלאה.

כיום, התחום של יחסי ציבור באינטרנט וברשתות החברתיות תופס תאוצה, אפשרויות החשיפה שלו רבות ומגוונות והן שונות משיטות הפרסום המסורתיות. לכן, רצוי שהמשרד אתו עובדים יידע לעבוד גם באפיקים אלו ולנצל את פוטנציאל השיווק של האינטרנט.